Konieczność wyróżnienia swojej firmy na tle wielu innych, działających w tej samej branży każe poszukiwać innowacyjnych, ciekawych dla odbiorcy nośników reklamowych, które przyciągną wzrok, a jednocześnie będą praktycznym i użytecznym przedmiotem. Do takich nośników należą popularne kalendarze graficzne.
Jakie kalendarze należą do grupy plakatowych i planszowych?
Bardzo popularne wśród reklamodawców są kalendarze plakatowe oraz kalendarze planszowe, które firmy zajmujące się reklamą tworzą na indywidualne zamówienie konkretnego odbiorcy. Najczęściej posiadają one znaki graficzne, charakterystyczne dla danej firmy. Szata oraz kolorystyka ściśle kojarzy się z reklamowaną firmą.
Kalendarze plakatowe oraz planszowe oprócz logo firmy oraz jej danych teleadresowych posiadają wygodnie i wyraziście zaprojektowany rozkład miesięczny, tygodniowy, a także inny w zależności od indywidualnych preferencji.
Czym różnią się kalendarze planszowe od plakatowych?
Te bardzo praktyczne kalendarze tworzone są w celu powieszenia na ścianie, dlatego firmy zamawiające taką formę reklamy chętnie rozprowadzają je wśród swoich klientów. Tego rodzaju gadżet reklamowy jest obecny u klienta przez cały rok, spełniając swoje zadania marketingowe doskonale.
Kalendarz planszowy od plakatowego różni się przede wszystkim układem graficznym oraz ilością stron. Plakatowy stanowi jedną dużą stronę, która zawiera wszystkie informacje o firmie, a także rozplanowany kalendarz na cały rok. Kalendarz planszowy jest zbiorem kilku stron, a na każdej z nich ujęty jest jeden miesiąc roku.
Dlaczego ścienne kalendarze od lat cieszą się dużą popularnością?
Ogromna popularność tego rodzaju kalendarzy wiąże się przede wszystkim z ich stosunkowo niewielką ceną, a jednocześnie możliwością zawarcia dużej ilości informacji o firmie zamawiającej taki gadżet. Dzięki niskim kosztom wykonania przedsiębiorca może zamówić większą ilość kalendarzy plakatowych lub planszowych, co znacznie poszerza zasięg działania reklamy.
Wykonawcy kalendarzy reklamowych stosują bardzo dobrej jakości papier, świetną technikę wydruku, a także nowoczesne i niezwykle ciekawe formy graficzne, które sprawiają, że każdy z zamówionych egzemplarzy jest inny, działa magnetycznie na zmysł wzroku. Te cechy decydują o wysokiej skuteczności tego rodzaju reklamy.