Świat wirtualny otwiera przed przedsiębiorcami niezliczone możliwości promowania działalności gospodarczej w sieci. Działania marketingowe przeprowadzane w Internecie mają tę przewagę nad tradycyjnymi kanałami reklamowymi, że pozwalają na dosyć dokładną personalizację reklam pod potrzeby indywidualnych użytkowników. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na poszerzenie bazy klientów jest reklama google adwords?
Płatne wyniki wyszukiwania – kiedy warto w nie zainwestować?
Wyniki wyszukiwań jakie wyświetlają się w przeglądarce internetowej można co do zasady podzielić na dwie kategorie. Pierwsza z nich to tak zwane organiczne, czyli bezpłatne wyniki wyszukiwania. Zaindeksowane strony internetowe wyświetlają się w określonej kolejności na zapytania dotyczące konkretnych słów kluczowych. Oznacza to, że jedna strona z branży okiennej może na przykładową frazę „okna plastikowe” wyświetlać się na czołowych pozycjach, natomiast na frazę „okna drewniane” ta sama strona będzie znajdowała się na szarym końcu. Dużo w tym przypadku zależy od optymalizacji witryny pod konkretne słowa kluczowe. Drugim rodzajem wyników wyszukiwania są wyniki płatne. Znajdują się one zarówno nad wynikami bezpłatnymi jak i pod nimi. Google AdWords to bardzo skuteczny sposób na promowanie działalności, zwłaszcza w przypadku gdy strona internetowa osiąga odległe pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, a proces jej pozycjonowania nie przebiega zgodnie z pierwotnymi założeniami.
Google Ads – sposób działania
Wielu przedsiębiorców ucieszy fakt, że reklama Google Ads została opracowana w modelu płatności za klikniecie. Taki sposób rozliczania oznacza, że opłata nie jest pobierana za samo wyświetlenie treści reklamowych, a dopiero w przypadku, gdy wygeneruje ona ruch. Przedsiębiorca sam określa miesięczny budżet na reklamę, a system pilnuje tego, aby nie został on przekroczony. Panel administracyjny pozwala na dużą swobodę wyboru modelu wyświetlania. Można zdecydować się na przykład na to, aby reklamy pojawiały się wyłącznie użytkownikom w danej lokalizacji, bądź były aktywne tylko o określonych porach dnia.
Od czego zależy sukces w reklamach Google?
Reklamy Google Ads działają jak system aukcyjny. Oznacza to, że pierwszeństwo w wyświetlaniu mają te reklamy, których zleceniodawcy zdecydowali się na większą stawkę za słowo kluczowe. Jako ciekawostkę warto dodać, że stawki za poszczególne słowa kluczowe znacznie różnią się miedzy sobą i to klient, na podstawie założeń biznesowych określa, w które słowa klucze najbardziej opłaca mu się inwestować w danym momencie.