3 sposoby konfekcjonowania produktów

Konfekcjonowanie towaru to dość tajemnicze pojęcie, chociaż bardzo istotne dla firm produkcyjnych oraz handlowych. Konfekcjonowanie to w dużym skrócie proces pakowania i przepakowywania towarów. To właśnie ten proces wpływa na to, jak ostatecznie wygląda produkt w sklepie. Jego efekt końcowy w znaczącym stopniu wpływa na przyciągnięcie uwagi klienta, który akurat sięga w kierunku danej półki sklepowej.

Co zaliczamy do konfekcji towaru?

Do konfekcjonowania towaru zaliczamy:
– pakowanie kilku sztuk towaru razem, łącząc je w zgrzewki;
– dodawanie dodatkowej etykiety do towaru, która ma za zadanie uzupełnić informacje zawarte na opakowaniu;
– nanoszenie dodatkowych oznaczeń, np. kodów kreskowych;
– dodawanie próbek lub gratisów do opakowań;
– przepakowywanie produktów.

Jakie są 3 sposoby konfekcjonowania produktów?

W zależności od opakowania, rodzaju materiałów dodatkowych, a także sposobu późniejszej dystrybucji wyróżniamy 3 sposoby konfekcjonowania produktów:

Insertowanie – to proces polegający na dołączaniu do gotowych już

produktów, dodatkowych elementów, które mają za zadanie je uzupełnić. Obejmuje on wklejanie elementów do czasopism, listów itp. Proces może być poszerzony o foliowanie lub kopertowanie.

Foliowanie – ten rodzaj konfekcji towaru jest ważny przy zabezpieczeniu produktów oraz łączeniu ich w pakiety. W zależności od użycia procesu, technologiczne możemy wyróżnić foliowanie klejone lub zgrzewane. W ten sposób można przygotować czasopisma, książki czy kosmetyki.

Co-paking – to usługa przepakowywania produktów lub tworzenia

pakietów. Polega dokładniej ona na zapakowaniu towarów do przyciągającej wzrok koperty czy pudełka. Ten rodzaj konfekcjonowania nie polega na samym przepakowaniu produktów, ale również na projektowaniu i produkcji opakowań, a także foliowaniu całego pakietu.

Firmy zewnętrzne

Usługę konfekcjonowania produktów warto zlecić firmom zewnętrznym.

Doświadczone firmy posiadają odpowiedni sprzęt np. linię produkcyjną, a także mają duże doświadczenie, które w konsekwencji umożliwia im efektywne wykonywanie usługi. Warto wybrać odpowiednią firmę, z dużym zapleczem, ponieważ bardzo często samodzielne konfekcjonowanie towarów może pochłaniać dużo cennego czasu.