Skip to content Skip to footer

Unikaj błędów

Facebook wraz z bliźniaczymi aplikacjami takimi jak Instagram stały się władcą światowego rynku mediów społecznościowych. Nic więc dziwnego, iż konkursy na facebooku to coraz popularniejsza metoda budowania marek czy skutecznej reklamy produktu. Bardzo łatwo jednak popełnić błąd, który spowoduje, że z próby skutecznej promocji uczyni się antyreklama. Warto więc zapoznać się z tym artykułem, by poznać najczęściej popełniane błędy, które zawierają polskie konkursy na facebook.

Działaj w zgodności z prawem

Konkursy na facebooku muszą być zgodne z prawem. Wbrew pozorom naruszenie prawa w warunkach internetowych nie jest trudne. Granica jest śliska a do złamania prawa wystarczy użycie jednego sformułowania – ,,losowanie”. W Polskim prawie losowanie jest klasyfikowane jednoznacznie jako gra hazardowa. Każda gra hazardowa wymaga opłacenia podatków, rejestracji i zgody urzędu skarbowego.

Jeśli więc organizujemy konkursy na fb – losowania, a nigdzie tego faktu nie rejestrujemy możemy obawiać się interwencji odpowiednich organów takich jak policja skarbowa co może zakończyć się dotkliwą karą finansową.

Nie używaj treści kontrowersyjnych

Nieprzyjemnym contentem, który czasem wykorzystują niektóre konkursy na fb jest operowanie treściami kontrowersyjnymi. Najczęściej dotyczy to sklepów i firm oferujących produkty o zabarwieniu politycznym, koszulek, kubków, biżuterii popularnych wśród środowisk skrajnej prawicy, jak i skrajnej lewicy.

Konkursy nawołujące do dyskryminacji jakiejś grupy bądź wulgarne, są dość szybko usuwane przez algorytmy facebooka lub zgłaszane przez liczne strony monitorujące nieodpowiednie zachowania.Używanie treści kontrowersyjnych może faktycznie pomóc w przyciągnięciu pewnej grupy odbiorców jednak większą ich ilość z pewnością odstraszy, dlatego operowania takimi treściami w internecie należy unikać.

Działaj zgodnie ze standardami facebooka

Facebook posiada wiele wewnętrznych przepisów i algorytmów, których złamanie powoduje usunięcie postu konkursowego. Jedną z takich barier jest brak organizatora. Ustawiając na swojej facebookowej witrynie post konkursowy musimy podać informacje kto ten konkurs organizuje, warto też podać dane kontaktowe. W innym wypadku serwis często usuwa konkursy, traktując je jako spam bądź oszustwo.

Inną kwestią jest zawarcie w treści konkursu słów na temat udostępniania i oznaczania osób. Zgodnie z zapisami polityki prywatności facebooka nie wolno zmuszać nikogo to oznaczania czyjegoś wizerunku czy danych bez jego wiedzy.