Optymalizacja SEO

Temat tyleż chwytliwy, co zawiły, przez lata obrósł wieloma mitami, zainicjowanymi głównie przez tajemnice, którymi Google okrywa algorytmy swojej wyszukiwarki. Czym tak naprawdę jest optymalizacja strony internetowej?

Teoria jest banalnie prosta: optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek ma zapewnić jej wysokie miejsce na liście wyników. Jak to osiągnąć?

Algorytmy pozycjonowania

nie są do końca jawne. Google skrywa je pod pretekstem tajemnicy handlowej. Co dziwniejsze, powszechnie wiadomo o nich wystarczająco dużo, aby wiedzę tę sprawnie wykorzystywać do efektywnego pozycjonowania stron internetowych.

Wszystko rozbija się tak naprawdę o techniki działania botów – automatycznych programów, które na podstawie treści stron internetowych klasyfikują ich wartość w odniesieniu do zadanych słów kluczowych. Słowa kluczowe to wyrażenia, które internauci wpisują w oknie wyszukiwarki. Optymalizacja strony pod przegladarki ma tak zmodyfikować serwis, aby algorytmy pozycjonowania “wyrzuciły” witrynę na najkorzystniejszej pozycji wyników.

Optymalizacja

składa się z wielu etapów, w których pracuje się na poszczególnymi elementami serwisu. Zwykle rozpoczyna się od modyfikacji treści podstron tak, aby stały się one użyteczne i przejrzyste dla internauty.

Jednak optymalizacja strony pod przegladarki to nie tylko zmiana widocznych dla człowiek tekstów czy menu. Kolejnym etap dotyczy bowiem kodu źródłowego serwisu, czyli części niewidocznej dla internatów, lecz kluczowej dla analiz przeprowadzanych przez algorytmy wyszukiwarek.

Tag Title SEO

czyli search engine optimization (optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek), duży nacisk kładzie na opracowanie możliwie najbardziej użytecznej informacji, która znajdzie się w tagu Title optymalizowanej strony. Z tego właśnie fragmentu kodu pochodzi informacja, która wyświetla się w pasku przeglądarki internetowej po otwarciu witryny. Co ważniejsze, treść Title jest szczególnie interesująca dla algorytmów wyszukiwarek.

Podsumowanie

Pozycja witryny na liście wyników ściśle determinuje jej użyteczność, a więc rentowność. optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek to skomplikowany proces, który dotyczy wielu elementów serwisu, w tym również tagu Title SEO, przeprowadzona właściwie, powinna znacząco poprawić “widzialność” serwisu dla silnika wyszukiwarki.