Marketing internetowy

Marketing internetowy? Tak, ale jaki?

Wirtualny świat w wielu przypadkach zaczyna dominować nad realnym. Powszechność sieci, jej bogactwo i różnorodność powodują, że wiele osób to właśnie tam prowadzi bardziej aktywne życie niż w tzw. realu. Wiele osób nie wyobraża sobie dnia bez dostępu do internetu, a z drugiej strony dzień bez kontaktów osobistych z innymi ludźmi już nie jest tak przerażający.

Bogactwo rodzajów treści, jakie zaoferował internet, poskutkowało też wzbogaceniem sposobów reklamy. To właśnie branża marketingowa jest jedną z tych, które na powszechności internetu skorzystały najbardziej. Możliwości, jakie daje sieć, zaowocowały bardzo różnymi rodzajami reklamy internetowej. A reklama ta dzięki upowszechnieniu urządzeń przenośnych i internetu mobilnego jest w stanie dotrzeć do bardzo dużej liczby odbiorców. Mało tego, rodzajów marketingu internetowego jest tak dużo, że można go bardzo dokładnie dopasowywać do potrzeb firmy, zarówno charakteru jej działalności, jak również jej klientów.

Marketing internetowy i jego możliwości

Zalet reklamy internetowej jest mnóstwo. Na pewno należy do nich zasięg. W rozwiniętych krajach niemal każdy człowiek ma smartfona, a większość z nich ma dostęp do internetu. Tym samym reklama internetowa może być wyświetlana non-stop i docierać do odbiorców o każdej porze dnia i nocy. Inną zaletą, jaką cechuje się marketing w internecie, jest mnogość rodzajów reklamy. Kanałów, jakimi można poprzez światłowody czy wi-fi dotrzeć do odbiorcy, jest mnóstwo. Maile, witryny internetowe, aplikacje, powiadomienia push to tylko kilka z nich. To sprawia, że z jedną reklamą można dotrzeć do wielu odbiorców, nawet jeśli któryś z nich nie korzysta z danego kanału przesyłu treści. Jeśli np. nie jest użytkownikiem mediów społecznościowych, można przesłać mu reklamę mailem.

Reklama internetowa i jej rodzaje

Kilka z nich zostało już omówionych wcześniej, a tak naprawdę sposobów na to, aby dotrzeć z reklamą internetową do odbiorcy jest bardzo dużo. Na znaczeniu przybiera choćby reklama w wyszukiwarkach, w tym przede wszystkim w Google. Sieć reklam AdWords może pojawiać się zarówno przy wynikach wyszukiwania, jak i w ogromnej sieci AdWords, na którą składają się banery na wielu witrynach korzystających z usługi AdSense. Jeśli chodzi o marketing w internecie, to na znaczeniu przybierają media społecznościowe. Portale typu Facebook, Twitter czy Instagram dla wielu potencjalnych odbiorców reklamy są miejscami, które odwiedzają regularnie i spędzają w nich mnóstwo czasu. Coraz większą wagę w branży marketingowej przykłada się do content marketingu, czyli tworzenia wartościowych treści, które niosą za sobą przekaz reklamowy. Również marketing internetowy w formie artykułów sponsorowanych jest wart rozważenia. Przy poszukiwaniu sposobów, aby z reklamą internetową dotrzeć do odbiorcy, nie należy zapominać o jednym z pionierskich rozwiązań, jakim jest mailing. Przy całym szaleństwie, jakie towarzyszy mediom społecznościowym i zawartym w nich sposobom komunikowania się, dla wielu osób tradycyjny e-mail wciąż pozostaje istotnym sposobem przesyłu informacji.